Robyn - Hang With Me (First Single Body Talk pt.2)

רובין מרים קלרסון השוודית הידועה יותר בשם הבמה שלה  - Robyn , חוזרת אלינו באלבום חדש,
דנדש ומוקפד ובעיקר מגניב להאזנה – בתקווה שיסייע לנו לצלוח את החגים הבאים עלינו לרעה.
בניגוד להרבה כוכבניות מסוגה, הצלחתה של רובין לא היתה פרי מאמץ של לילה אחד. למעשה,  רובין פעילה כבר שנים רבות מאחורי הקלעים של תעשיית הדאנס האירופי.

הרזומה המקצועי שלה החל בעצם עם תחילת שנות ה90 ונע בין שיתופי פעולה הכוללים עבודה עם ההרכב הבריטי המטריף 'בייסמנט ג'אקס' ועד ליצירת שיר הנושא לסרט 'פאקינג אמאל' השוודי. היא אפילו הופיעה בקדם האירווויזיון השוודי לשנת 1997. (אך לא עברה לשלב הבא אחרת כבר היינו שומעים עליה קודם).

למרות העבודה הקשה והוצאת כמה אלבומים והפקות (למתעניינים באמת – פתחו ויקיפדיה) רובין נשארה דמות עלומה מחוץ לגבולות שוודיה ונדמה כי התקשתה לשים את האצבע על הסגנון הנכון לחיך הבינלאומי.
ביולי 2007 יצא לאוויר היוטיוב הטראק פורץ הדרך העונה לשם '  'With Every Heartbeat שנולד בעקבות שיתוף הפעולה המוצלח עם המפיק הנורבגי קליראפ (עליו עוד נדון בהרחבה בעתיד) ורובין פגעה סופסוף בול בפוני – הדרך להצלחה נפתחה.

מאז הספיקה להוציא את האלבום החמישי בתולדותיה-  בשם body talk part 1  (יוני 2010) אשר כלל את הטראקים Dancing on My Own המצוין, אבל גם את Don't Fucking Tell Me What to Do (סאאמק ש'ך) הסתמי.

למרות ההפקה המרשימה ושיתופי פעולה עם המפיק הפופ קלאס אהלונד (אשר בין היתר הפיק את בריטני ספירס, קיילי מינוג ועוד כל מיני מוצרי פופ נחותים אך פופולאריים) נוצר הרושם כי האלבום החמיץ במעט את ההזדמנות להפגיז ולא רשם הצלחה יתרה למעט כיכוב במקום הראשון במצעד הפזמונים השוודי.
אבל עכשיו רובין חוזרת אלינו – ובענק.

האלבום החדש העונה לשם (המפתיע NOT) Body Talk part 2  מסתמן כחידוד לשפיץ שהיה חסר בקודמו למרות היותו המשך ישיר לקודם מבחינה מוזיקלית הוא מצליח לספק כמה להיטונים ששווה להזיז בשבילם את האגן והעכבר.

לסיכום : בשנים בהן סגנון המוזיקה הישראלי רק הולך ומזקין ו'כוכב נולד' נשמע יותר ויותר כמו הומאז' ללהקות הצבאיות, הסאונד של רובין מסמל את השוני הבולט בין תרבות המוזיקה הישראלית והאירופאית. האופטימיות בבחירת הצלילים והמקצבים מדגישים את המרחק הקונספטואלי
בין שדרות לשטוקהולם .

המרקיז מפציר בכם להקשיב לרובין ולזנוח את הציפיה למשהו איכותי יותר מעילי בוטנר העבש והסצנה המקומית המשמימה.

bon apetit !


מדד המלקות : ***** = סופדרך / **** = סבבי / *** = שיהיה / ** = לא יהיה / * = תמותו!!
דביקות:
**** כוחו של האלבום , יפה לאייפוד , למכונית או לרחבת הריקודים ובזה גדולתו.

הלחנה :
**** דאנסיק קליל ואפליפטינג.
שירה :
***** צרידות המחליקה באוזן כמנהגה של רובין .
קצב :
*** מכונות קצב טיפוסיות. יכלו לתת קצת יותר בגרוב מגנוב.
סאונד :
** לא משהו - אולי אשמת הסאמפל הנבדק הועלה ליוטיוב באיכות נמוכה .






Read Users' Comments ( 0 )